به گفته محققان کودکانی که روزانه ۱۵ دقیقه تلویزیون تماشا می کنند خلاقیت ذهنی شان را از دست می دهند.

تماشای روزانه ۱۵دقیقه تلویزیون قدرت خلاقیت کودک را کاهش می دهد

سلامت نیوز:به گفته محققان کودکانی که روزانه ۱۵ دقیقه تلویزیون تماشا می کنند خلاقیت ذهنی شان را از دست می دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محققان بریتانیایی عنوان می کنند کودکانی که روزانه ۱۵ دقیقه از وقت شان را صرف تماشای تلویزیون می کنند در مقایسه با کودکانی که کتاب خوانده یا پازل درست می کنند در معرض ریسک بالای از دست دادن قدرت خلاقیت شان هستند.

سارا رز، عضو تیم تحقیق از دانشگاه استافوردشایر انگلستان، در این باره می گوید: «اسناد و شواهد آشکار نشان می دهد که کودکان بلافاصله بعد از تماشای تلویزیون، ایده ها و نظرات خلاقانه کمتری دارند. اگرچه این تاثیر بعد از مدت کوتاهی از بین می رود.»

به گفته رز، «اگر کودکان قدرت خلاقیت کمتری در بازی شان داشته باشند، به مرور زمان بر رشدشان تاثیر منفی خواهد داشت.»

در این مطالعه، تیم تحقیق به بررسی تاثیر آنی تلویزیون بر خلاقیت کودکان سه ساله پرداختند. آنها کودکان را که کارتون تماشا می کردند با کودکانی که کتاب می خواندند یا پازل حل می کردند مقایسه کردند.

سپس از کودکان آزمایش بیان ایده های خلاقانه را بعمل آوردند. محققان دریافتند ایده ها و نظرات پرسیده شده از کودکانی که پازل درس کرده یا کتاب خوانده بودند بهتر از کودکانی بود که تلویزیون تماشا کرده بودند.

به گفته محققان، تماشای تلویزیون تاثیری معکوس بر سلامت آنها نیز دارد. کودکان ۶ ساله ای که بیشتر وقت شان تلویزیون تماشا می کنند در نهایت دارای عروق خونی نازک تری در چشم هایشان خواهند بود، با افزایش احتمال بیماری قلبی، فشارخون بالا و دیابت در سنین بالاتر هم روبرو هستند.

   
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha